🎓 L’ètica és rendible, i les empreses ho perceben

La responsabilitat social corporativa (RSC) ha experimentat un canvi paradigmàtic en l'última dècada. Actualment, ocupa una posició central en l'estratègia de les empreses i en la forma que aquestes tenen de comunicar-se amb el seu entorn.

Fecha: dimarts, 26 de de març de 2019 a las 20:45h

L’ètica és rendible, i les empreses ho perceben

La responsabilitat social corporativa (RSC) ha experimentat un canvi paradigmàtic en l'última dècada. Actualment, ocupa una posició central en l'estratègia de les empreses i en la forma que aquestes tenen de comunicar-se amb el seu entorn.
Estrella Barrio descriu aquest canvi al llibre Responsabilitat Corporativa, de la Noció a la Gestió. Ho ha presentat en primícia a la nostra universitat, davant estudiants del grau de Publicitat i Relacions Públiques.

"Les empreses s'han adonat que l'ètica és rendible", ha assegurat l'autora. Aquesta idea connecta amb un dels factors que expliquen l'auge de la RSC: la teoria dels stakeholders. "Actualment, l'empresa no pot centrar-se en satisfer únicament als seus accionistes, ha d'atendre també a treballadors, proveïdors, inversors o la comunitat local".

La conscienciació del ciutadà sobre les seves responsabilitats com a consumidor també contribueix a aquest canvi de concepte. "Cada vegada hi ha més consumidors que tenen en compte factors de responsabilitat social. Passa el mateix amb els inversors ".

I tot això passa en un context de progrés de les TIC. "Gràcies a Internet i les xarxes socials, els consumidors estan més informats. Alhora, tenen més capacitat de denúncia que mai ".
Completen l'ecosistema en què s'han produït la transformació de la RSC l'existència d'una desconfiança basal cap a les empreses i la globalització, que incrementa l'impacte de les decisions que prenen les organitzacions.

 

L’ètica és rendible, i les empreses ho perceben