🎓 Grau en Periodisme | Universitat Abat Oliba CEU

Abat Oliba CEU t'ofereix el grau en Periodisme bilingüe amb convenis d'intercanvi amb universitats de 20 països. Taxa d'ocupació del 97%.

girl
Grau en Periodisme
Denominació / àrea acadèmica

Grau en Periodisme
Comunicació

Certificat

Certificat en Data Journalism i Social Media

Durada / crèdits

4 ANYS
240 ECTS

Certificació oficial de qualitat - AQU

Places

40

Ocupabilitat

100 % (enquesta d'inserció laboral AQU 2020)

Perfil alumne

Tenir interès per la comunicació social, l’actualitat i el funcionament dels mitjans de comunicació i la seva gestió. També facilitat per expressar-se oralment i per escrit; amb capacitat analítica, de síntesi i de relació amb el grup.

Admissió i matrícula

Sol·licitud d’accés via web, enviament de la documentació i formalització d’ingrés a la Universitat.

Calendari i horari

Calendari Acadèmic

 

Horari Classes
Canvia el teu present.
Crea el teu futur./b>

El 100 % dels nostres alumnes troba feina en acabar els estudis

Per què estudiar a la UAO CEU?

1. Ocupabilitat i qualitat ocupacional

El 100 % dels nostres alumnes troba feina en acabar els estudis (enquesta d'inserció laboral AQU 2020).

2. Aprendre fent

Nova metodologia docent inspirada en els models del learning by doing i flipped classroom ('classe invertida'). L'estudiant és el centre del model d'ensenyament i l'aula es converteix en generadora d'experiències professionals.

• Real Experience: experiències reals amb mitjans de comunicació i empreses del sector.
• Edició de l'Aula News: els mateixos alumnes del grau en Periodisme coordinaran l'edició d'aquest nou diari digital universitari.

3. Certificat en Data Journalism i Social Media
 

El grau en Periodisme inclou el certificat en Data Journalism i Social Media (24 ECTS en format presencial).  El big data ha suposat una revolució disruptiva en el periodisme. 
Alhora, les xarxes socialss'han convertit en nous canals de comunicació amb les audiències. Aquest certificat ofereix als alumnes la possibilitat d'adquirir les habilitats que demana el nou periodisme de dades i les estratègies social media per ser part activa de les tendències en comunicació.

PRIMER CURS
Periodisme Lab: Redaccions Integrals* 
Social Media y Community Management

SEGON CURS
El Periodisme de Dades
Estratègia de Dades en Mitjans 

TERCER CURS
Technological Innovations in Journalism**
Newsroom Dynamics**

QUART CURS
Disseny i Visualització de Dades
Social Media Strategies and Metrics***

* Convalidada amb l'assignatura homònima de primer de Periodisme 
** Convalidada amb l'assignatura homònima de tercer de Periodisme
*** Convalidada amb l'assignatura homònima de quart de Periodisme

 

4. Coneixement aplicat

La incorporació de dinàmiques dins i fora de l'aula ajuda l'estudiant a desenvolupar les habilitats que necessitarà en la seva vida professional.

• Digital Communication Week: conferències, trobades i debats sobre qüestions d'actualitat en noves tecnologies amb professionals que són agents principals de la revolució digital.

• GoliADs UAO CEU Awards: els alumnes del grau en Publicitat i Relacions Públiques organitzen cada any aquest certamen, així com la gala i el lliurament de premis, que s'han convertit en un referent entre les agències de publicitat i en què també participen els estudiants en Periodisme.

• La UAO CEU és la seu de les edicions 18-19 i 19-20 del Festival Drac Novell Internacional, la gran cita del món de la publicitat i la comunicació, que organitza conjuntament amb l'Associació Empresarial de la Publicitat.

5. Programes internacionals

L'International Experience Coventry University és un intercanvi de coneixement i cultura que es materialitza amb treballs en equips internacionals (Online International Learning), estades temporals (short global experience study / field trip), programes d'Erasmus+ i la possibilitat de dobles titulacions.

Programa University of California Riverside*
Postgraduate Diploma in Entertainment and Media Management (programa de 12 mesos): possibilitat de pràctiques professionals i la consegüent obtenció d'una feina als Estats Units.

*Condicions especials per a estudiants de la UAO CEU

6. Programa de competències CEU ePlus

El programa CEU ePlus s’incorpora en tots els graus des del primer curs per treballar les competències més demanades pel mercat laboral específicament per a cada carrera. A més, l’estudiant disposa sempre de la possibilitat de fer un procediment individualitzat de coaching

7. Progressive International Development

Nou itinerari d'experiència internacional que fomenta que els alumnes de tots els graus puguin viure una internacionalització dels seus estudis des de primer curs fins a quart amb:

1r) Els estudiants viuran una experiència d'interacció i recerca en línia amb universitats del Canadà, Alemanya, el Regne Unit i els EUA.
2n) Explorem la comunicació global mitjançant estades breus a Alemanya, Anglaterra i altres països d'Europa. Oferim una experiència a la Unió Europea (Brussel·les) o a la Unesco (Ginebra).
3r) Preparem els alumnes per al mercat internacional amb la Communication Lab Experience, una estada extraordinària en una de les nostres universitats col·laboradores al Canadà i als EUA.
4t) Ampliem horitzons mitjançant el programa Erasmus o mitjançant estades semestrals en una de les nostres universitats partner a Europa o Amèrica. 

8. Innovation Lab

Noves instal·lacions, infraestructures i equips fixos i mòbils per a l'activitat docent. Plató de televisió, estudi de sonorització, estudi de fotografia, taller de ràdio, redacció digital i laboratori d'investigació experiencial.

 

Sortides i pràctiques

SORTIDES PROFESSIONALS

L’alumne o alumna que obté el títol oficial de graduat en Periodisme per la Universitat Abat Oliba CEU pot desenvolupar la seva professió en els àmbits següents:

  • Diaris, revistes d’informació general i especialitzada i agències de notícies
  • Ciberperiodisme
  • Emissores públiques i privades de ràdio i televisió
  • Publicacions electròniques i portals d’Internet
  • Community manager
  • Consultoria de la comunicació
  • Gabinets de premsa i comunicació d’institucions públiques, empreses privades, associacions i ONG
  • Empreses de comunicació i relacions públiques
  • Creació i gestió d’empreses de l’àmbit del periodisme i de la informació
  • Grups editorials

PRÀCTIQUES

Durant l’últim curs del grau es fan les pràctiques obligatòries a empreses, despatxos o institucions dins de l’àrea que prefereixi l'estudiant.

Aquests programes formatius pràctics, inclosos als plans d’estudi, permeten aplicar i complementar els coneixements adquirits durant la formació acadèmica, i afavoreixen l’adquisició de les competències professionals que facilitaran una futura inserció laboral.

El conjunt d’activitats que l’alumne o alumna desenvoluparà durant el programa es definirà, de mutu acord, entre el tutor o tutora de l’empresa i la persona coordinadora del Servei de Pràctiques i Ocupació responsable del pràcticum.

També, l’estudiant tindrà un tutor o tutora acadèmic que farà el seguiment i la valoració de les pràctiques per garantir-ne el màxim aprofitament.

Per a més informació, podeu accedir al Servei de Pràctiques i Ocupació.

 
  • Informació i contacte

Internacional

CONVENIS INTERNACIONALS

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
*: Les places es reparteixen entre les diferents carreres.

Preus i ajuts

IMPORT TOTAL 1r CURS

8.895 €*

*Preu vigent per al curs 2022-2023

Les quotes d’honoraris acadèmics corresponen, únicament i exclusiva, a la prestació del servei d’ensenyament en la titulació objecte de matrícula. I aquesta és l’única prestació correlativa al pagament d’aquestes quotes. En formalitzar la matrícula, l’estudiant consent i accepta que la docència, tutories, pràctiques i proves d’avaluació poden ser presencials o a distància (quan les autoritats competents ho imposin, de manera directa o indirecta).

L’obligació de pagament íntegre de les quotes esmentades subsisteix fins i tot en cas que, per causes alienes a la Universitat, algunes de les activitats formatives objecte de la titulació no puguin desenvolupar-se segons la planificació docent prevista a l’inici del curs acadèmic. Si passés, la Universitat garantiria a l’estudiant que tal activitat serà reprogramada per quan sigui possible, tenint en consideració l’interès dels alumnes i els altres criteris acadèmics que s’hagin d’aplicar.

RESERVA DE PLAÇA

Amb el pagament de 1.500 € (a descomptar del preu total del curs), es podrà fer una reserva a la Universitat Abat Oliba CEU, que garanteix una plaça a la carrera en espera de superar la selectivitat o altres requisits d’accés.

Desistiment de reserva:

S'ha establert fins al 30 de juny com a període de desistiment de reserva de plaça. D'aquesta manera, ja pots reservar plaça amb les màximes garanties.*

*Termini subjecte a canvis en el calendari oficial de matrícula

FORMA DE PAGAMENT

Un cop formalitzada la reserva, l’import restant es podrà efectuar de les maneres següents:

  • pagament únic

    La realització del pagament únic comporta un descompte del 3 % de l’import de la matrícula.

  • pagament fraccionat

    Pagament fraccionat de la matrícula en cinc quotes per curs.

  • pagament mensual

    En deu quotes a través de finançament bancari especial de CaixaBank al 0 % d'interès. També comporta el descompte del 3 % de l'import de la matrícula.

 

  • Nou finançament especial

    Nous acords de finançament bancari amb condicions especials.

    - Banc Sabadell

    - CaixaBank

    - Banco Santander

    Totes les opcions de finançament també comporten el descompte del 3 % de l'import de la matrícula.

MÉS INFORMACIÓ

Contacteu amb el Servei d’Informació si voleu que us fem un pla econòmic personalitzat.
Tel. +34 932 53 72 00
futurosalumnos@uao.es

Qualitat i normativa

PERFIL D'INGRÉS

L’estudiant ha de tenir interès per la comunicació social, l’actualitat, així com pel funcionament dels mitjans de comunicació i la seva gestió. Ha de tenir facilitat per expressar-se oralment i per escrit, per analitzar i diagnosticar problemes i proposar-hi solucions; ha de tenir capacitat analítica, de síntesi i de relació amb el grup, facilitat de comprensió i d’abstracció, sociabilitat, àmplia visió del món i perspectiva sobre la seva possible evolució.

És també d’interès i necessitat el coneixement d’un altre idioma (preferiblement l’anglès), així com tenir aptitud per a la comunicació.

OBJECTIUS

  • Ser capaç d’expressar-se amb claredat i precisió, amb la finalitat de transmetre informació eficaçment.
  • Conèixer en profunditat les tècniques de cerca, identificació, recollida i tractament de la informació i saber aplicar-les amb l’objectiu de treballar amb fonts i elaborar informacions que reflecteixin l’actualitat i li donin significat.
  • Conèixer i ser capaç d’avaluar críticament el present amb l’objectiu de poder comunicar els esdeveniments de la manera més fidel possible a la veritat, així com disposar d’un marc cultural i històric que permeti contextualitzar-los, explicar-ne els antecedents i causes o les conseqüències previsibles.
  • Responsabilitzar-se de projectes informatius, coordinar equips periodístics o dirigir mitjans de comunicació.
  • Disposar d’un coneixement suficient dels conceptes, categories, teories i aspectes més rellevants de les diferents branques de la recerca informativocomunicativa.
  • Arribar a ser un periodista íntegre que tingui present en l’exercici professional de la informació la responsabilitat social dels mitjans de comunicació.

NORMATIVA DE PERMANÈNCIA

PLA D'ACCIÓ TUTORIAL