girl
Grau en Periodisme - Bilingual
sol·licita informació
Denominació

Grau en Periodisme

Àrea acadèmica

Comunicació

Durada / crèdits

4 ANYS
240 ECTS

Certificació oficial de qualitat - AQU

Places / Idiomes

40 / Bilingual

Ocupabilitat

100 % (Enquesta d'inserció laboral AQU 2017)

Perfil alumne

Tenir interès per la comunicació social, l’actualitat i el funcionament dels mitjans de comunicació i la seva gestió. També facilitat per a expressar-se oralment i per escrit; amb capacitat analítica, de síntesi i de relació amb el grup.

Admissió i matrícula

Sol·licitud d’accés via web, enviament de la documentació i formalització d’ingrés a la Universitat.

Calendari i horari

Calendari Acadèmic

 

Horari Classes
Grau en PERIODISME

El 100 % dels nostres estudiants troba feina en finalitzar els seus estudis.

Per què estudiar a la UAO CEU?

1. Ocupabilitat

El 100 % dels nostres estudiants troba feina en finalitzar els seus estudis, 11 punts percentuals per sobre de la mitjana de les universitats catalanes (Enquesta Inserció Laboral AQU 2014).

2. Satisfacció per grau

El 75 % dels nostres estudiants està satisfet amb els estudis realitzats en Comunicació, la tercera taxa més alta de totes les universitats catalanes (AQU 2017).

3. Qualitat ocupacional

74,8 % índex de qualitat ocupacional que aglutina els aspectes de satisfacció laboral (AQU 2017).

4. Pla de formació integral

El grau en Periodisme de la Universitat Abat Oliba CEU ofereix un itinerari d'estudis caracteritzat per la internacionalització, la pràctica de la producció periodística, l'orientació emprenedora i l'anàlisi de la realitat, tot això sota la premissa de la formació personalitzada.

5. Internacionalització

El grau en Periodisme inclou el 50 % de les assignatures en anglès amb l'objectiu de què l'alumne aconsegueixi un bon domini d'aquest idioma i pugui relacionar-se adequadament amb professors i estudiants estrangers mitjançant cursos, seminaris, intercanvis, etc. Disposa, a més, de 46 convenis d'intercanvi amb universitats de més de 20 països d'Europa, Amèrica i Oceania per realitzar estades o pràctiques internacionals a les millors universitats europees, americanes i oceàniques.

6. Metodologia

Model docent basat en la formació pràctica i personalitzada a través de docents i periodistes que permet vincular els coneixements teòrics a la praxi professional, i fonamentat en els següents pilars:

  • La pràctica de la producció periodística: des del primer any, els alumnes prenen contacte amb la realitat periodística mitjançant els tallers de ràdio, televisió, fotoperiodisme i periodisme digital.
  • L'orientació emprenedora: els estudiants tenen l'oportunitat de crear i gestionar empreses informatives i periodístiques gràcies als materials desenvolupats per les universitats de Stanford i de Cornell.
  • L'anàlisi de la realitat: el programa acadèmic inclou assignatures de caràcter humanístic i social, que brinden els instruments per analitzar la realitat i l'actualitat, constatant com es reflecteixen en els sistemes mediàtics tant en l'àmbit nacional com internacional.
7. Idioma

El grau en Periodisme s'imparteix en modalitat bilingual. Facilitem a tots els alumnes l'obtenció del nivell d'anglès necessari per cursar un bilingual degree mitjançant un conveni amb el British Council.

8. Programa de competències CEU ePlus

El programa CEU ePlus s'incorpora a tots els graus des del primer curs per treballar les competències més demandades pel mercat laboral específicament per a cada carrera. A més, l'estudiant disposa sempre de la possibilitat de realitzar un procediment individualitzat de coaching.

9. Instal·lacions

El Servei Audiovisual de la Universitat engloba totes les instal·lacions, infraestructures i equips fixes i mòbils necessaris per a l’activitat docent (estudi de televisió, estudi de sonorització, estudi de fotografia, taller de ràdio, etc.).

 

Sortides i pràctiques

SORTIDES PROFESSIONALS

L’alumne que obté el títol oficial "graduat en Periodisme per la Universitat Abat Oliba CEU" pot desenvolupar la seva professió en els següents àmbits:

  • Diaris, revistes d’informació general i especialitzada i agències de notícies
  • Ciberperiodisme
  • Emissores públiques i privades de ràdio i televisió
  • Publicacions electròniques i portals d’Internet
  • Community manager
  • Consultoria de la comunicació
  • Gabinets de premsa i comunicació d’institucions públiques, empreses privades, associacions i ONG
  • Empreses de comunicació i relacions públiques
  • Creació i gestió d’empreses de l’àmbit del periodisme i de la informació
  • Grups editorials

PRÀCTIQUES

Durant l’últim curs del grau es realitzen les pràctiques obligatòries a empreses, despatxos o institucions dins de l’àrea que prefereixi l’alumne.
Aquests programes formatius pràctics, inclosos als plans d’estudi, permeten a l’estudiant aplicar i complementar els coneixements adquirits durant la seva formació acadèmica, afavorint l’adquisició de les competències professionals que facilitaran la seva futura inserció laboral. El conjunt d’activitats que l’alumne desenvoluparà durant el programa es definirà, de mutu acord, entre el tutor de l’empresa i el coordinador del Servei de Pràctiques i Ocupació responsable del pràcticum.

També, l’estudiant tindrà un tutor acadèmic que realitzarà el seguiment i la valoració de les pràctiques per garantir el màxim aprofitament de l’estada.
Per a més informació, accediu al Servei de Pràctiques i Ocupació.

 
  • Relació d'empreses
    PDF
  • Informació i contacte

Internacional

CONVENIS INTERNACIONALS

*: Les places es reparteixen entre les diferents carreres.

Preus i ajuts

IMPORT TOTAL 1R CURS

8 655 €

RESERVA DE PLAÇA

Es podrà realitzar una reserva de plaça a la Universitat Abat Oliba CEU que garanteix una plaça a la carrera, a l’espera de superar la selectivitat o altres requisits d’accés, realitzant el pagament de 1 500 € a descomptar del preu total del curs.

FORMA DE PAGAMENT

Un cop formalitzada la reserva, l’import restant es podrà efectuar de les següents formes:

  • pagament únic

    La realització del pagament únic comporta un descompte del 3 % de l’import de la matrícula.

  • pagament fraccionat

    De la matrícula en 5 quotes per curs.

 

  • pagament mensual

    En 10 quotes a través d’un finançament especial al 0 % d’interès i sense comissió d’obertura. També comporta el descompte del 3 % de l’import de la matrícula.

  • acords de finançament

    Amb el Banco Santander, “La Caixa”, Catalunya Caixa, BBVA i Banc Sabadell. També comporta el descompte del 3 % de l’import de la matrícula.

MÉS INFORMACIÓ

Contacteu amb el Servei d’Informació si voleu que realitzem el vostre pla econòmic personalitzat.
Tel. +34 932 53 72 00
futurosalumnos@uao.es

Qualitat i normativa

PERFIL D'INGRÉS

L’estudiant ha de tenir interès per la comunicació social, l’actualitat, així com pel funcionament dels mitjans de comunicació i la seva gestió. Ha de tenir facilitat per expressar-se oralment i per escrit, per analitzar i diagnosticar problemes i proposar solucions; ha de tenir capacitat analítica, de síntesi i de relació amb el grup, facilitat de comprensió i d’abstracció, sociabilitat, àmplia visió del món i perspectiva sobre la seva possible evolució.

És també d’interès i necessitat el coneixement d’un altre idioma (preferiblement l’anglès), així com tenir aptitud per la comunicació.

OBJECTIUS

  • Ser capaç d’expressar-se amb claredat i precisió, amb la finalitat de transmetre informació eficaçment.
  • Conèixer en profunditat les tècniques de cerca, identificació, recollida i tractament de la informació i saber aplicar-les amb l’objectiu de treballar amb fonts i elaborar informacions que reflecteixin l’actualitat i li donin significat.
  • Conèixer i ser capaç d’avaluar críticament el present amb l’objectiu de poder comunicar els esdeveniments de la manera més fidel a la veritat possible, així com de disposar d’un marc cultural i històric que permeti contextualitzar-los, explicar els seus antecedents i causes o les seves conseqüències previsibles.
  • Responsabilitzar-se de projectes informatius, coordinar equips periodístics o dirigir mitjans de comunicació.
  • Disposar d’un coneixement suficient dels conceptes, categories, teories i aspectes més rellevants de les diferents branques de la recerca informativa-comunicativa.
  • Arribar a ser un periodista íntegre que tingui present en l’exercici professional de la informació la responsabilitat social dels mitjans de comunicació.

COMPETÈNCIES DEL GRAU

NORMATIVA DE PERMANÈNCIA

INDICADORS DE SEGUIMENT

PLA D'ACCIÓ TUTORIAL

Emprenedoria

PRESENTACIÓ

L'emprenedoria és una activitat que requereix una sèrie de coneixements, diverses competències i molta actitud. Donat el seu caràcter multidisciplinari, a la UAO CEU facilitem la preparació tècnica necessària, bé en forma d'assignatura dins la formació obligatòria d'un grau, o bé en forma de tallers, conferències o activitats extra acadèmiques.

Les competències de l'emprenedor emanen dels valors intrínsecs de la nostra metodologia docent: esforç, capacitat de superació, anàlisi crítica, treball en equip, resolució de problemes i moltes altres. Són habilitats que els alumnes utilitzen habitualment en el desenvolupament de la seva etapa acadèmica.

Però l'essencial és tenir l'actitud adequada per enfrontar-se amb èxit al repte d'emprendre un projecte. La UAO CEU destaca per la seva dedicació constant a promoure l'entusiasme necessari i posar tots els recursos a disposició dels nostres alumnes perquè puguin desenvolupar-se amb èxit com a professionals en l'àmbit de l'emprenedoria.

CLUB D'EMPRENEDORS

El Club d'Emprenedors té com a principal objectiu incentivar l'emprenedoria dins de la nostra Universitat. Es tracta d'un Club que va néixer per iniciativa dels mateixos estudiants, que tenien una inquietud per “aprendre a emprendre” noves empreses. Com tots sabem, l'emprenedoria en una societat en determina la prosperitat i per això la Universitat hi ha de donar suport i facilitar aquesta creació.

El Club realitza diferents activitats durant el curs acadèmic, com tallers per a desenvolupar habilitats empresarials, xerrades d'emprenedors que expliquen les seves experiències, debats, visites a empreses, premis a l'emprenedoria i tot el que els diferents participants desitgin proposar. En aquest sentit, el Club està sempre obert a diverses iniciatives dels mateixos estudiants.

A més, és important saber que es tracta d'una activitat transversal. És a dir, l'emprenedoria és patrimoni de tots els emprenedors, i per això el Club compta amb la participació dels estudiants que desitgin col·laborar, ja siguin de Direcció d'Empreses, de Màrqueting, de Dret, de Periodisme, de Psicologia, etc.

A partir del curs 2018-2019, la nova junta del Club d’Emprenedors estarà formada pels alumnes següents:

Elisabeth Crespo Campos, alumna del grau en Publicitat i Relacions Públiques

Santiago Verdera Bosch, alumne del grau de Dret

Pol Vila Giné, alumne del grau de Dret

Més informació: clubemprendedores@uao.es