馃帗 L'honor de tenir un Drac Novell Internacional

Per segon any consecutiu, la nostra universitat ha estat seu del festival Drac Novell Internacional (DNI), organitzat per l'Associaci贸 Empresarial de Publicitat i pensat per a estudiants de Publicitat i Relacions P煤bliques i professionals en els seus primers anys de traject貌ria.

Fecha: dilluns, 25 de novembre de 2019 a las 17:00h

L'honor de tenir un Drac Novell Internacional

Per segon any consecutiu, la nostra universitat ha estat seu del festival Drac Novell Internacional (DNI), organitzat per l'Associaci贸 Empresarial de Publicitat i pensat per a estudiants de Publicitat i Relacions P煤bliques i professionals en els seus primers anys de traject貌ria.

En el context de la gala final, l'entitat promotora d'aquest festival ha volgut recon猫ixer el treball fet per la UAO CEU durant aquests dos anys. Ho ha fet mitjan莽ant el lliurament del Drac Novell Internacional Honor铆fic, que ha recollit el director del grau en Publicitat i Relacions P煤bliques, Alfonso Freire.

No ha estat l'煤nic membre de la nostra comunitat universit脿ria que ha recollit un premi. L'estudiant Jos茅 Benito ha obtingut un DNI de plata en la categoria de videoconcepte, una modalitat creada aquest any a proposta de la Universitat.

Jos茅 Benito forma part de l'ag猫ncia Daylight, que ha estat una de les grans novetats d'aquesta edici贸 del DNI. Per primera vegada a la hist貌ria d'aquest festival, una ag猫ncia formada per estudiants universitaris es feia c脿rrec de l'organitzaci贸 de l'esdeveniment. Ignacio Dur脿, Ll铆via Deosdad, Joan Morato, Jos茅 Benito i Diogo Brandao 鈥搕ots ells estudiants del nostre grau en Publicitat i Relacions P煤bliques鈥 integren l'ag猫ncia Daylight. Precisament, l'experi猫ncia de l'edici贸 anterior del DNI, en qu猫 Brandao i Benito van guanyar el premi Creativitat en 24 Hores, va servir d'impuls per a la creaci贸 de l'empresa.

Aquest any, el premi Creativitat en 24 Hores ha estat per a N煤ria Ariza i Andrea Rubio. En la seva campanya per a la marca El Ladr贸n de Manzanas, patrocinadora d'aquesta modalitat, proposaven un concepte basat en la desconnexi贸 digital. La campanya "Pomes a canvi de pomes" suggereix que la primera ronda d'aquesta sidra se serveixi a canvi de lliurar l'iPhone, de manera que les reunions socials puguin viure's sense la interfer猫ncia dels est铆muls que arriben des del tel猫fon.

A m茅s de les dues categories esmentades, s'han lliurat el premi als valors humans (modalitat creada l'any passat a proposta de la nostra universitat), el premi Grand Prix Control, l'App, el premi a la categoria audiovisual, a campanyes integrals i a la categoria gr脿fica. Consulta el palmar猫s complet del DNI 19 aqu铆.

Els dos millors anys del DNI

Els Drac Novell Internacional no nom茅s s贸n premis, tamb茅 inclouen tallers i pon猫ncies de figures de refer猫ncia dins del m贸n de la comunicaci贸 i la publicitat. Aquest any s'ha comptat amb la participaci贸 de la directora creativa executiva a McCann, Ana Brossa; el director creatiu de BeAgency, Xesco Serrano; el cofundador de Pr脿ctica Design, Alberto Porta; la project manager transmedia a Bakery Group, Andrea Mingorance; la s貌cia fundadora d'OHMM, Lourdes Garc铆a; el CEO de Jirada, Albert Ros; el media specialist de Ferrero, Daniel Anechina; la media social manager de la F脿brica de Barrets, Paula Caro, i Joan Morato, de Daylight.

Brossa va ser l'encarregada d'impartir la lli莽贸 inaugural, en qu猫 es va definir com una "creativa at铆pica", at猫s que no 茅s normal per a un publicista estar tants anys treballant en un mateix lloc. Amb el t铆tol de "Ser creatiu fa por, i per aix貌 m'agrada tant", la ponent ha explicat com se sent un "creatiu" davant del treball que fa dia rere dia. Ha parlat sobre la por de manera positiva, aquest tipus de temor que "fa que ofereixis el millor de tu", i tamb茅 de manera negativa, quan es transforma en monstres que "hem d'acaronar i enfrontar".

Ana Brossa va parlar a continuaci贸 de l'acte d'inauguraci贸. Hi van participar Sergio Rodr铆guez L贸pez-Ros, vicerector de Relacions Institucionals de la Universitat, i Jos茅 脕ngel Abac茅ns, president de l'Associaci贸 Empresarial de Publicitat, que ha assegurat que "els dos 煤ltims anys han estat els millors del Drac Novell amb 1.500 subscripcions".

Tant la cerim貌nia d鈥檕bertura com la de cloenda i el lliurament de premis van estar presentats per Marta And铆a, alumna de primer de Publicitat i RP; Alexandra Naumeyko, de segon de Publicitat i RP, i Cl脿udia Aguad茅, de quart de Dret.

Not铆cia redactada a partir de les informacions proporcionades per l'equip de Premsa del DNI 19, format per estudiants de Periodisme.

 

L'honor de tenir un Drac Novell Internacional