🎓 L'honor de tenir un Drac Novell Internacional

Per segon any consecutiu, la nostra universitat ha estat seu del festival Drac Novell Internacional (DNI), organitzat per l'Associació Empresarial de Publicitat i pensat per a estudiants de Publicitat i Relacions Públiques i professionals en els seus primers anys de trajectòria.

Fecha: dilluns, 25 de de novembre de 2019 a las 17:00h

L'honor de tenir un Drac Novell Internacional

Per segon any consecutiu, la nostra universitat ha estat seu del festival Drac Novell Internacional (DNI), organitzat per l'Associació Empresarial de Publicitat i pensat per a estudiants de Publicitat i Relacions Públiques i professionals en els seus primers anys de trajectòria.

En el context de la gala final, l'entitat promotora d'aquest festival ha volgut reconèixer el treball fet per la UAO CEU durant aquests dos anys. Ho ha fet mitjançant el lliurament del Drac Novell Internacional Honorífic, que ha recollit el director del grau en Publicitat i Relacions Públiques, Alfonso Freire.

No ha estat l'únic membre de la nostra comunitat universitària que ha recollit un premi. L'estudiant José Benito ha obtingut un DNI de plata en la categoria de videoconcepte, una modalitat creada aquest any a proposta de la Universitat.

José Benito forma part de l'agència Daylight, que ha estat una de les grans novetats d'aquesta edició del DNI. Per primera vegada a la història d'aquest festival, una agència formada per estudiants universitaris es feia càrrec de l'organització de l'esdeveniment. Ignacio Durà, Llívia Deosdad, Joan Morato, José Benito i Diogo Brandao –tots ells estudiants del nostre grau en Publicitat i Relacions Públiques– integren l'agència Daylight. Precisament, l'experiència de l'edició anterior del DNI, en què Brandao i Benito van guanyar el premi Creativitat en 24 Hores, va servir d'impuls per a la creació de l'empresa.

Aquest any, el premi Creativitat en 24 Hores ha estat per a Núria Ariza i Andrea Rubio. En la seva campanya per a la marca El Ladrón de Manzanas, patrocinadora d'aquesta modalitat, proposaven un concepte basat en la desconnexió digital. La campanya "Pomes a canvi de pomes" suggereix que la primera ronda d'aquesta sidra se serveixi a canvi de lliurar l'iPhone, de manera que les reunions socials puguin viure's sense la interferència dels estímuls que arriben des del telèfon.

A més de les dues categories esmentades, s'han lliurat el premi als valors humans (modalitat creada l'any passat a proposta de la nostra universitat), el premi Grand Prix Control, l'App, el premi a la categoria audiovisual, a campanyes integrals i a la categoria gràfica. Consulta el palmarès complet del DNI 19 aquí.

Els dos millors anys del DNI

Els Drac Novell Internacional no només són premis, també inclouen tallers i ponències de figures de referència dins del món de la comunicació i la publicitat. Aquest any s'ha comptat amb la participació de la directora creativa executiva a McCann, Ana Brossa; el director creatiu de BeAgency, Xesco Serrano; el cofundador de Pràctica Design, Alberto Porta; la project manager transmedia a Bakery Group, Andrea Mingorance; la sòcia fundadora d'OHMM, Lourdes García; el CEO de Jirada, Albert Ros; el media specialist de Ferrero, Daniel Anechina; la media social manager de la Fàbrica de Barrets, Paula Caro, i Joan Morato, de Daylight.

Brossa va ser l'encarregada d'impartir la lliçó inaugural, en què es va definir com una "creativa atípica", atès que no és normal per a un publicista estar tants anys treballant en un mateix lloc. Amb el títol de "Ser creatiu fa por, i per això m'agrada tant", la ponent ha explicat com se sent un "creatiu" davant del treball que fa dia rere dia. Ha parlat sobre la por de manera positiva, aquest tipus de temor que "fa que ofereixis el millor de tu", i també de manera negativa, quan es transforma en monstres que "hem d'acaronar i enfrontar".

Ana Brossa va parlar a continuació de l'acte d'inauguració. Hi van participar Sergio Rodríguez López-Ros, vicerector de Relacions Institucionals de la Universitat, i José Ángel Abacéns, president de l'Associació Empresarial de Publicitat, que ha assegurat que "els dos últims anys han estat els millors del Drac Novell amb 1.500 subscripcions".

Tant la cerimònia d’obertura com la de cloenda i el lliurament de premis van estar presentats per Marta Andía, alumna de primer de Publicitat i RP; Alexandra Naumeyko, de segon de Publicitat i RP, i Clàudia Aguadé, de quart de Dret.

Notícia redactada a partir de les informacions proporcionades per l'equip de Premsa del DNI 19, format per estudiants de Periodisme.

 

L'honor de tenir un Drac Novell Internacional