🎓 Un llibre per degustar la nostra cultura gastronòmica

A principis de setmana, en el marc de l''Espai Boqueria', va tenir lloc una taula rodona-presentació al fil dels continguts del llibre 'A Taste of Barcelona: The history of catalan cooking and eating'.

Fecha: divendres, 02 de juliol de 2021 a las 14:45h

Un llibre per degustar la nostra cultura gastronòmica

A principis de setmana, en el marc de l'Espai Boqueria, va tenir lloc una taula rodona - presentació arran dels continguts del llibre A taste of Barcelona: the history of catalan cooking and eating. Aquest recorregut per la cultura culinària de Catalunya és obra conjunta de la catedràtica d'Estudis Hispànics H. Rossi Song i de la periodista Anna Riera, que és la directora del postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica.

Les autores van estar acompanyades de tres figures capdavanteres de la cuina catalana i barcelonina: Oriol Castro (Disfrutar), Ada Parellada (Semproniana) i Quim Márquez (Quim de la Boqueria).

Com ha explicat Riera durant la presentació, el llibre vol ser una porta d'entrada per a aquells que volen fer un pas més i endinsar-se en el substrat cultural que hi ha darrere de la proposta gastronòmica de la cuina catalana, una gastronomia que, en les últimes dècades, ha experimentat una revolució definida per la interpretació creativa de les bases cuina tradicional de Catalunya.

Amb freqüència, tant en el marc del postgrau com en el context de la seva tasca divulgativa, Riera incideix en la idea que és necessari "explicar" la revolució gastronòmica que viu Catalunya, de la mateixa manera que francesos i italians han sabut crear un relat sobre la seva gastronomia. El llibre A taste of Barcelona és una important contribució a aquesta causa. A través de les seves pàgines, es proposa un menú que combina història i cultura amb un recorregut pels restaurants de la Ciutat Comtal amb propostes més reconeixibles.

Des de la Boqueria, tant Song com Riera han llançat un missatge que reivindica la "identitat", la que, per exemple, han de conservar els mercats tradicionals: "Els turistes han de visitar els mercats perquè els 39 mercats de Barcelona són la realitat de la nostra cultura i la nostra manera de viure. Però el mercat no pot adaptar-se al turista, ha de ser al contrari. En els mercats hi ha la nostra terra i això és el que vol trobar-se el visitant. El que no pot ser és que sentin que el mercat està fet per a ells".

Un llibre per degustar la nostra cultura gastronòmica