girl
Postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica
sol·licita informació
Denominació

Postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica

Àrea acadèmica

Comunicació

Durada

3 mesos

Crèdits

30 ECTS

modalitat

Semipresencial

places

25

 
Perfil alumne

Titulats a les àrees d'empresa, comunicació, gastronomia i altres ciències socials interessats a treballar com a experts comunicadors i en la creació i planificació estratègica de marques, la promoció del producte i el posicionament d'establiments i serveis al món de la gastronomia, l'enologia i la restauració.

Admissió i matrícula

Sol·licitud d’accés via web, enviament de la documentació i formalització d’ingrés a la Universitat.

Calendari i horari

De febrer a abril. De dilluns a dijous de 17.30 h a 21.30 h. Lliurament de projectes: juny.

Calendari Académic

Dona resposta a les necessitats de les empreses relacionades amb la Gastronomia i l’Enologia

Per què estudiar a la UAO CEU?

1. Projecció de futur

La Gastronomia i l’Enologia han experimentat al conjunt d’Europa un enorme impuls en els últims anys i la seva notorietat als mitjans de comunicació ha assolit una importància difícilment previsible fins fa escassament dues dècades. La seva popularització com a activitats d’oci ha suposat un notable salt cap endavant de totes les iniciatives econòmiques relacionades, que han viscut literalment una arrencada, tant als mitjans de comunicació com en l’àmbit comercial. Aquesta nova dimensió econòmica ha estimulat a les empreses del sector a posicionar la seva oferta i els seus productes atraient l’interès de nous mercats nacionals i internacionals.

Aquest postgrau té com a objectiu formar a professionals de primer nivell en l'àmbit del màrqueting i la comunicació especialitzada en gastronomia i enologia. Proporcionarà eines per a la creació i planificació estratègica de marques, productes i serveis en aquest emergent sector.

2. Sector emergent

Programa molt orientat a l’entorn professional en un sector emergent com ho és la comunicació en l’àmbit de la Gastronomia i l’Enologia. És un programa dissenyat per facilitar l'accés a professionals en actiu.

3. Col·laboradors

Programa desenvolupat en estreta relació amb importants empreses del sector que s’impliquen activament amb aquesta formació de postgrau.

4. Professorat

Quadre docent compost per acreditats experts i professionals escollits pel seu reconegut prestigi i especialització.

5. Ocupabilitat

La taxa mitjana d’inserció laboral és del 95 % en els estudis de postgraus del CEU.

6. Recursos d'informació

El Servei de Biblioteca està concebut com una unitat de suport a l’estudi i a la investigació amb l’objectiu prioritari de respondre a les exigències educatives i científiques. Disposa d’amplis horaris d’obertura, fins i tot els caps de setmana, amb el millor equipament informàtic. A més, la UAO CEU posa a l’abast de la comunitat universitària un dipòsit digital que conté les publicacions en accés obert derivades de l’activitat docent, investigadora i institucional del professorat i dels alumnes i exalumnes de la Universitat.

 

Plan d'estudis

La Revolució gastronòmica a Espanya (5 crèdits ETCS)

  • El fenomen gastronòmic actual: orígens i referents
  • El canvi de paradigma en la gastronomia
  • La globalització del boom gastronòmic

Marketing i empresa gastronòmica (10 crèdits ECTS)

  • Principis del màrqueting especialitzat
  • El mercat restaurador i el mercat del producte premiumEmprenedoria gastronòmica i enològica
  • La construcció de la marca
  • La innovació en el sector de l'alimentació, begudes i el food service
  • La creació del Food Experience

La Comunicació gastronòmica i enològica (10 crèdits ECTS)

  • Referents del mercat: mitjans generalistes i especialitzats
  • La producció escrita, audiovisual i l'entorn digital
  • Agències de comunicació i de RP en el sector de la gastronomia
  • Creativitat i estratègia en el pla de comunicació.
  • Posicionament digital (web i xarxes socials)
  • Anàlisis de referents i la seva estratègia de comunicació

Projecte Professional (5 crèdits ECTS)

 

Professorat

CLAUSTRE DE PROFESSORS

Direcció acadèmica

Anna Riera. Llicenciada en Periodisme i Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Exdirectora de Màrqueting de l'agència especialitzada Grup GSR (Tast a les Rambles, San Sebastián Gastronomika...). Coordinadora del suplement Gourmets d'El Periódico de Catalunya des de 2004. Ha treballat posicionant marques a través de campanyes de comunicació, RP i màrqueting online a Espanya, Argentina i Suïssa per a clients com Grup Codorniu, Grup Nestlé, Cocacola, Illy, Cervezas Damm, Quesos de Suiza, Sileston i Nespresso.

ariera@uao.es

Coordinació

Andreu Miranda. Llicenciat en Comunicació Audiovisual a la Universitat Ramon Llull. Màster en Guió Cinematogràfic i televisiu per la Universitat de Barcelona.  Responsable de coordinació i admissions de màster i postgrau de la Universitat Abat Oliba CEU.

amirandar@uao.es

Claustre de professors

  • Rafaela Almeida. CEO i fundadora de l'Agència BlaNZ Marketing i Comunicació, www.blanz.es. 15 anys d'experiència posicionant marques a través de campanyes de comunicació, RP, i màrqueting a Espanya, Portugal i Brasil. És autora de Marketing, comunicación y sociedad 2.0 (2011). Las relaciones en tiempos de hiperconectividad (2014) y Influencers: La nueva tendencia del marketing online (2017).

 

  • Natalia Gómez Ansoleaga. Llicenciada en Dret i Econòmiques per la Universitat de Deusto i MBA Internacional.18 anys d'experiència en màrqueting gestionant marques líders en diferents sectors de FMCG. Actualment és directora de màrqueting i comunicació del Grup Codorniu - Raventós.

 

  • Juan Francisco Jiménez Jacinto. Llicenciat en Filologia Hispànica. Màster en Construcció i Representació d'Identitats Digitals (UB). Doctorant en Comunicació Social. Ha treballat com a periodista per a La Vanguardia, El Periódica i revistes com Quimera i Empresa. Va ser director adjunt de la revista de cultura Lateral. Es Director del Màster en Comunicació Digital i Noves Tecnologies de la UAO CEU. És director del grup d’informació Amistat 2000.

 

  • Oriol Lagé. Llicenciat en Psicologia per la Universitat de Barcelona i postgrau en Planificació estratègica per la Universitat Ramon Llull. Ha treballat en agències com BrainVentures, Collaborabrands i la Fundación. Actualment és director d'estratègia i creativitat de l'agència Gastronomus. Com a xef es va formar a Escribà i, seguidament, al Bulli.  Propietari i xef dels restaurants Ot i Samsara.

 

  • Anna Llacher. Llicenciada en Comunicació Audiovisual i màster en Producció i Realització de Cine i Televisió per la Universitat Ramon Llull. Doctoranda en Ciències de la Comunicació. Productora i directora de comptes d'El Terrat de Produccions SL, al departament de Màrqueting i Nous Projectes, treballant per TVE, A3Media, TV3 i La Sexta. Presentadora de “Somiers” i col·laboradora del magazín de tardes “Divendres”, de TV3.

 

  • Dot Lung. Directora de Màrqueting a Social Media i fundadora del laboratori de Realitat Virtual de Barcelona,360VR.BARCELONA. Especialista en posicionament empresarial en xarxes per maximitzar les estratègies de màrqueting online. Ha treballat com a especialista en xarxes per a: Motionographer, F5 New York, OFFF Barcelona, Reasons To Be Creative UK, Sónar + D i Off Sónar. També ha treballat en campanyes globals i en l'estratègia digital amb marques com Volkswagen, SEAT, Mattel, Fisher-Price i OCB, entre altres.

 

  • Gemma Moliner. Llicenciada en Ciències de la Informació per la UAB. Màster en Màrqueting i Vendes per ESADE i en Protocol i Relacions Públiques per ESERP. És directora de Prodeca (àrea de gastronomia del departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya). Anteriorment va treballar com a directora de comunicació i comptes a l'agència de comunicació gastronòmica del Grup GSR. També escriu sobre tendències d'alimentació a The Gourmet Journal.

 

  • Ramon Ollé. Llicenciat en Història per la UAB i en Publicitat / RP per la UB. MBA per La Salle Manhattan/College de Nova York i doctor en Comunicació per la Universitat Abat Oliba CEU. Especialista en estratègia de marques, comunicació i publicitat. Ha sigut durant 11 anys vicepresident d'estratègia a Grey España i membre del Planning Council de Grey Worldwide. Actualment és soci fundador de JAZZ(wejazz.es), agència de Branding i Publicitat del grup Tinkle. És autor del llibre El Nuevo Brand Management (Ed Gestión 2000).

 

  • Nicola Polinelli. Llicenciat en Comunicació per la Universitat de Perugia (Itàlia). Postgrau en Màrqueting a la Universitat de Hayward (Califòrnia, UEA) i EMBA a ESIC (Barcelona, Espanya). Director de gran consum i B2B a Ulled Barcelona. Consultor de màrqueting i comunicació per a clients internacionals i nacionals, entre els quals Heineken, Telefónica, Quesos de Suiza, Moritz, Fever Tree Tonic Water, Roca Group, LG, Tribu Woki, Viena Fast Food, Illycaffe i Codorniu.

 

  • Àlex Sàlmon. Llicenciat en Periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona i en Filosofia a la Universitat de Barcelona. Membre fundador del diari El Mundo i director d'El Mundo de Catalunya. Redactor en cap de la secció d'Opinió i de la secció de Col·laboracions. Impulsor del suplement Tendències i dels premis amb el mateix nom.

 

  • Berta Segura. Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Ramon Llull de Barcelona. Analista de tendències, planner i connectora social amb dilatada experiència en l'anàlisi i la comprensió de les noves generacions (millenials, Z's i alphas). CEO de l'empresa DMentes, especialitzada en la investigació qualitativa disruptiva, coolhunting i cultura juvenil. És coautora del llibre 25-50, dos generaciones, un mismo tiempo. Creadora del festival WomenZ.

 

 

Sortides

SORTIDES PROFESSIONALS

Aquest postgrau habilita per a l’exercici del periodisme avançat a mitjans generalistes i especialitzats, així com per a la gestió de la comunicació, interna i externa, a empreses i establiments vinculats a ambdós sectors.

Col·laboradors

La Universitat Abat Oliba CEU manté una estreta relació amb importants empreses líders al sector, que col·laboren activament en el postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica, complementant la formació per a l'accés a l'àmbit professional dels alumnes. Aquestes col·laboracions amb empreses i entitats impliquen l'actualització contínua del programa del postgrau.

Preus i ajuts

IMPORT TOTAL

3 325  €

FORMA DE PAGAMENT

Els assistents al postgrau en Comunicació Gastronòmica i Enològica han de realitzar el pagament complet abans d’iniciar el curs. El Servei de Postgraus i Extensió Universitària remetrà la matrícula a l’interessat perquè aquest efectuï el pagament en una de les entitats financeres que apareixen en el document de matrícula.

L’interessat disposarà de 15 dies natural per efectuar aquest tràmit.

La Universitat Abat Oliba CEU manté línies de crèdit amb diferents entitats financeres amb l’objectiu de que els seus alumnes puguin finançar la totalitat dels seus estudis en condicions avantatjoses.

 

MÉS INFORMACIÓ

Postgrau i Extensió Universitària
Bellesguard, 30. 08022 Barcelona
Tel. +34 93 253 72 03
masters@uao.es

Qualitat i normativa

PERFIL D'INGRÉS

Els candidats al postgrau en Màrqueting i Comunicació Gastronòmica i Enològica han de posseir una titulació universitària superior espanyola (diplomatura, grau, llicenciatura o enginyeria superior), estrangera (equivalent a un Bachelor’s degree en el sistema anglosaxó), o bé formació professional avançada que incorpori, alhora, experiència professional en el sector. Aquest perfil inclou:

  • Graduats, llicenciats i diplomats interessats a desenvolupar la seva carrera professional en els àmbits del màrqueting i la comunicació especialitzada.
  • Professionals d’empreses relacionades amb la gastronomia i l’enologia.
  • Professionals dels mitjans de comunicació interessats a ampliar el seu àmbit d’acció o que desitgin assumir noves responsabilitats.
  • Titulats a les àrees d'empresa, comunicació, gastronomia i altres ciències socials interessats a treballar com a experts comunicadors i en la creació i planificació estratègica de marques, la promoció del producte i el posicionament d'establiments i serveis al món de la gastronomia, l'enologia i la restauració

OBJECTIUS

Aquest postgrau pretén formar professionals avançats i autosuficients en la gestió de la comunicació gastronòmica i enològica, eficients en la transmissió de missatges divulgatius i promocionals per a l’obtenció de resultats de notorietat tant mediàtica com comercial. A més, proporciona habilitats en la manipulació de la informació dirigida als públics especialitzats del sector, així com al gran públic, sigui en l’àmbit nacional com en l’internacional.