馃帗 Estrat猫gies de m脿rqueting per a startups

Les startups s贸n un bon exemple d'aix貌 i la VII jornada de M脿rqueting de la nostra universitat ha tractat precisament aquest aspecte, el m脿rqueting en les Startups.

Fecha: dijous, 28 de mar莽 de 2019 a las 12:45h

Estrat猫gies de m脿rqueting per a startups

La incorporaci贸 dels h脿bits de compra en l铆nia a la nostra vida di脿ria ha estat tan reeixida que moltes organitzacions han crescut de forma exponencial. Les startups s贸n un bon exemple d'aix貌 i la VII jornada de M脿rqueting de la nostra universitat ha tractat precisament aquest aspecte, el m脿rqueting en les Startups.

Aquestes jornades han aportat als estudiants coneixements b脿sics sobre com abordar les estrat猫gies i pol铆tiques de m脿rqueting a l'entorn de les startups. Ignasi Giralt, m脿nager general de Badi - una App per trobar companys de pis o llogar habitacions buides i Manu Pintado, director de m脿rqueting de Verse App una aplicaci贸 per realitzar pagaments entre particulars- han coincidit en la import脿ncia del m脿rqueting en les Startups encara que difereixen en la seva estrat猫gia de difusi贸.

Verse App utilitza petites accions amb ambaixadors per donar a con猫ixer i incentivar l'煤s de la seva aplicaci贸, mentre Badi ha fet servir en els seus inicis mitjana for equity, un m猫tode per a petites empreses que redueix el preu dels anuncis, sobretot a la televisi贸, a canvi d'accions.

Les dues aplicacions s贸n gratu茂tes, tot i que tenen un objectiu com煤: monetitzar el seu projecte. Badi es planteja cobrar una comissi贸 de gesti贸 per l'煤s de la tecnologia, encara que tal com afirma el seu m脿nager general "molt menor a la comissi贸 que cobren les immobili脿ries" afegint que "l'usuari no pagaria res fins que entra a viure".

Verse App aposta per un altre m猫tode. Tal com ha explicat Manu Pintado, Verse pret茅n monetitzar la seva aplicaci贸 convertint la seva app en una passarel路la de pagament com ho 茅s ara PayPal. A trav茅s d'un programa que tenen en desenvolupament, Verse Rewards, i en virtut de col路laboracions amb empreses, tant Verse com l'usuari rebrien diners pel fet d'utilitzar els serveis d'aquesta empresa.

La Universitat tamb茅 ha comptat amb ponents de diferents startups com Instamaki -una empresa de venda de sushi a domicili-, Morris York i Walkers Co -dos marques creades l'any 2016, dedicades a la comercialitzaci贸 de rellotges i ulleres per Internet-, i creaRSa - una startup especialitzada en la creaci贸 audiovisual de comprom铆s social, cultural, empresarial, mediambiental, educatiu i tecnol貌gic- i d'empreses com Ametller Origen.

 

Estrat猫gies de m脿rqueting per a startups