🎓 La nova vida digital de las marcas

La vida de les marques, dels anunciants, ha experimentat un gir copernicà a causa del paradigma digital.

Fecha: dijous, 05 de de desembre de 2019 a las 18:30h

La nova vida digital de les marques

La vida de les marques, dels anunciants, ha experimentat un gir copernicà a causa del paradigma digital. Les dues últimes ponències de la Digital Communication Week, organitzada pel màster universitari en Comunicació Digital i Noves Tecnologies, han posat de manifest aquesta realitat.

En primer lloc, les agències i les companyies avui tenen a la seva disposició un bé de valor incalculable: gràcies a les dades que s'obtenen a través d'Internet poden anticipar els desitjos i intencions de compra dels consumidors, i fins i tot induir-los. Com ha explicat el vicepresident d'Ogilvy España i CEO d'Ogilvy Barcelona, Jordi Urbea, "gràcies a la xarxa, podem saber el que es mira, es toca, s'escriu i es pensa".

El rastre que deixem en el nostre recorregut per Internet descobreix als anunciants les nostres més íntimes aspiracions. I és que "la gent a la xarxa es mostra tal com és, es comporta sense cap mena de filtre". A partir d'aquesta informació, les marques poden conèixer perfectament qui realment té una predisposició de compra positiva, i a ells dirigeixen les seves campanyes. En comptes de "regar per aspersió", les agències impacten sobre públics ben segmentats l'interès dels quals ja ha estat provat i mesurat a través de les dades que han generat amb el seu comportament a la xarxa.
 

Marques amb línia editorial

D'altra banda, la nova configuració dels fluxos comunicatius que ha causat la digitalització comporta l'assignació d'un nou paper a les marques. Aquestes han passat a ser "mitjans de comunicació" i, com a tals, han de "definir la seva línia editorial", va argumentar en la sessió del dimarts 3 de desembre el DirCom d'Assistència Sanitària, Paco Segarra.

Aquest fenomen impacta també en la naturalesa de l'activitat de les marques. "Avui el negoci està en la subscripció. Les marques estan ensenyant als mitjans com treure'n diners, cosa que no han fet els mitjans perquè han banalitzat la seva professió", va argumentar Segarra.

Segarra va reflexionar sobre l'essència de la transformació digital. Des del seu punt de vista, aquesta transformació digital "no té res a veure amb la tecnologia", sinó que es tracta d'un fenomen d'índole cultural, un canvi que té a veure amb l'expansió del coneixement a milers de persones a una velocitat vertiginosa, ja que el temps que triga a difuminar-se aquesta informació és zero.

D'altra banda, en relació amb la imparable automatització de tasques que semblen anunciar la intel·ligència artificial i el big data, Segarra assegura que "el valor serà en el que no pot ser algoritmitzat ni robotitzat. Tot el que és creativitat tindrà futur".

Digital Communication Week

La Digital Communication Week és un espai promogut pel màster universitari en Comunicació Digital i Noves Tecnologies per reflexionar sobre els reptes de la digitalització des de l'òptica del món de la comunicació. La segona edició es va iniciar el dilluns 2 de desembre amb la ponència del cap de Digital, Strategy & Content a Broadcaster, Pipo Serrano.

 

La nova vida digital de les marques