馃帗 La nova vida digital de las marcas

La vida de les marques, dels anunciants, ha experimentat un gir copernic脿 a causa del paradigma digital.

Fecha: dijous, 05 de desembre de 2019 a las 17:30h

La nova vida digital de les marques

La vida de les marques, dels anunciants, ha experimentat un gir copernic脿 a causa del paradigma digital. Les dues 煤ltimes pon猫ncies de la Digital Communication Week, organitzada pel m脿ster universitari en Comunicaci贸 Digital i Noves Tecnologies, han posat de manifest aquesta realitat.

En primer lloc, les ag猫ncies i les companyies avui tenen a la seva disposici贸 un b茅 de valor incalculable: gr脿cies a les dades que s'obtenen a trav茅s d'Internet poden anticipar els desitjos i intencions de compra dels consumidors, i fins i tot induir-los. Com ha explicat el vicepresident d'Ogilvy Espa帽a i CEO d'Ogilvy Barcelona, Jordi Urbea, "gr脿cies a la xarxa, podem saber el que es mira, es toca, s'escriu i es pensa".

El rastre que deixem en el nostre recorregut per Internet descobreix als anunciants les nostres m茅s 铆ntimes aspiracions. I 茅s que "la gent a la xarxa es mostra tal com 茅s, es comporta sense cap mena de filtre". A partir d'aquesta informaci贸, les marques poden con猫ixer perfectament qui realment t茅 una predisposici贸 de compra positiva, i a ells dirigeixen les seves campanyes. En comptes de "regar per aspersi贸", les ag猫ncies impacten sobre p煤blics ben segmentats l'inter猫s dels quals ja ha estat provat i mesurat a trav茅s de les dades que han generat amb el seu comportament a la xarxa.
 

Marques amb l铆nia editorial

D'altra banda, la nova configuraci贸 dels fluxos comunicatius que ha causat la digitalitzaci贸 comporta l'assignaci贸 d'un nou paper a les marques. Aquestes han passat a ser "mitjans de comunicaci贸" i, com a tals, han de "definir la seva l铆nia editorial", va argumentar en la sessi贸 del dimarts 3 de desembre el DirCom d'Assist猫ncia Sanit脿ria, Paco Segarra.

Aquest fenomen impacta tamb茅 en la naturalesa de l'activitat de les marques. "Avui el negoci est脿 en la subscripci贸. Les marques estan ensenyant als mitjans com treure'n diners, cosa que no han fet els mitjans perqu猫 han banalitzat la seva professi贸", va argumentar Segarra.

Segarra va reflexionar sobre l'ess猫ncia de la transformaci贸 digital. Des del seu punt de vista, aquesta transformaci贸 digital "no t茅 res a veure amb la tecnologia", sin贸 que es tracta d'un fenomen d'铆ndole cultural, un canvi que t茅 a veure amb l'expansi贸 del coneixement a milers de persones a una velocitat vertiginosa, ja que el temps que triga a difuminar-se aquesta informaci贸 茅s zero.

D'altra banda, en relaci贸 amb la imparable automatitzaci贸 de tasques que semblen anunciar la intel路lig猫ncia artificial i el big data, Segarra assegura que "el valor ser脿 en el que no pot ser algoritmitzat ni robotitzat. Tot el que 茅s creativitat tindr脿 futur".

Digital Communication Week

La Digital Communication Week 茅s un espai promogut pel m脿ster universitari en Comunicaci贸 Digital i Noves Tecnologies per reflexionar sobre els reptes de la digitalitzaci贸 des de l'貌ptica del m贸n de la comunicaci贸. La segona edici贸 es va iniciar el dilluns 2 de desembre amb la pon猫ncia del cap de Digital, Strategy & Content a Broadcaster, Pipo Serrano.

 

La nova vida digital de les marques