🎓 La dona davant els murs que s'oposen a l'emprenedoria

La Càtedra d'empresa Familiar i Creació d'empreses, dins del conjunt d'activitats de promoció de l'emprenedoria compreses dins del denominat Aula Emprèn, ha celebrat el III Workshop de la Dona Emprenedora

Fecha: dimarts, 17 de d'octubre de 2017 a las 17:45h

La dona davant els murs que s'oposen a l'emprenedoria

La Càtedra d'empresa Familiar i Creació d'empreses, dins del conjunt d'activitats de promoció de l'emprenedoria compreses dins del denominat Aula Emprèn, ha celebrat el III Workshop de la Dona Emprenedora.

La trobada ha comptat amb la participació de la fundadora de Teterum, Patrícia Pólvora, i de l'emprenedora digital, Geni Ramos. Pólvora ha estat la primera a intervenir. En l'exposició de la seva experiència com a emprenedora, no ha ocultat les dificultats que comporta aquesta opció de vida. Emprendre significa fer front a la solitud, la incertesa, el risc i molts murs que s'interposen en el camí.

A més, els obstacles semblen multiplicar-se en el cas de les emprenedores. "Alguna cosa falla quan únicament el 5% dels projectes d'emprenedoria són de dones", ha destacat la fundadora de Teterum. La mentalitat dominant en la societat desincentiva l'emprenedoria de la dona i, "moltes vegades, les dones ens donem per vençudes massa aviat".

Reconegudes les dificultats, Pólvora assegura que tots els esforços es veuen compensats per la sensació d'"haver creat una cosa del no-res" i per la sensació d'estar donant resposta a una necessitat que sorgeix de dins. A més, emprendre implica un aprenentatge intens i accelerat. "Al cap del temps, t'adones que has fet coses que eren impensables. Evoluciones no només com a negoci sinó com a persona i com a professional, i això és impagable".

Pólvora també ha descrit quins són els pilars que conformen a una empresa social com la seva (en la qual treballen persones amb discapacitat): "benefici, equip, compromís amb el planeta i cura del client".

Emprenedoria digital

Geni Ramos ha connectat de forma molt intensa amb els estudiants, principalment de Màrqueting i Direcció d'Empreses, ja que representa l'exemple de com es pot ser emprenedora des de jove. Així ho anunciava el títol de la seva ponència: "Com vaig aconseguir crear un negoci digital amb només 24 anys i sense experiència".

Ramos va canviar el món de la Publicitat pel del Màrqueting arran d'una estada a Regne Unit, gens més acabar el grau. Hi va conèixer l'automatització de negocis digitals i es va acreditar en la metodologia d'InfusionSoft. El seu negoci consisteix a treure partit a aquest capital de coneixement. Inicialment, conforme al model tradicional d'"intercanviar temps a canvi de diners" i, actualment, segons un de diferent en què preval l'aprenentatge i l'acompanyament. Això permet diversificar la cartera de serveis i una millor explotació.

L'entorn digital és l'ecosistema ideal per a l'explotació del coneixement. "Internet facilita fer el pas d'un model tradicional a un altre escalable". Exemple d'això són els info-productors, actualment hi ha molts que ja estan "monetitzant els seus coneixements".

El III Workshop de la Dona Emprenedora ha estat organitzat per la directora d'estudis de Direcció d'Empreses, Carmen Ruiz, el professor Alexis Vegas i el col·laborador de la Càtedra, Ángel Pachón, amb el suport de CEU Emprèn, Santander, Club d'Emprenedors, CreaHouse, iElektro, Rokets i iBeautty.

La dona davant els murs que s'oposen a l'emprenedoria