🎓 L'e/xperience day s'obre a un futur d'oportunitats

Aquest curs, els graus de Direcció d'Empreses i de Màrqueting i Direcció Comercial incorporen a la seva programació una important novetat: l'e/xperience day

Fecha: dijous, 20 de de setembre de 2018 a las 14:45h

L'e/xperience day s'obre a un futur d'oportunitats

Aquest curs, els graus de Direcció d'Empreses i de Màrqueting i Direcció Comercial incorporen a la seva programació una important novetat: l'e/xperience day. Sota aquesta denominació, s'enquadra tot un programa d'activitats destinat a connectar els alumnes dels dos primers cursos amb la realitat i experiències de l'entorn en el qual es desenvoluparan professionalment en el futur. Amb l'e/xperience day, el Departament d'empresa i Economia imprimeix als graus de la seva àrea un component més vivencial, més subjecte a les tendències dels diferents sectors.

Com a primera sessió de l'e/xperience day, els estudiants van mantenir una trobada amb el cofundador i president del grup Intercom, Antonio González Barros. Des de la seva posició com a cap visible d'una de les incubadores de negocis en internet, aquest professional va descriure l'escenari en què s'hauran de moure els estudiants, professionals del demà.

González Barros va presentar un panorama definit per l'impredictible, com a producte de la conjunció d'unes tecnologies que creixen de manera exponencial. No obstant això, aquesta incertesa no implica necessàriament que les perspectives de desenvolupament professional siguin menys prometedores. Al contrari, aquest empresari ha començat la seva intervenció refusant l'estesa convicció que la generació actual de joves està condemnada a viure pitjor que els seus pares. "Amb formació i actitud això que viureu pitjor que els vostres pares és mentida". En un món tan canviant, "hi haurà un munt d'oportunitats".

Sense condicionaments

És fonamental, per tant, estar en disposició d'aprofitar aquests nous i desconeguts escenaris que la tecnologia propiciarà. González Barros creu que els joves estan més preparats per treure profit d'aquesta situació volàtil perquè "no estan condicionats per vells paradigmes". Com més rígidament s'aferri un al que avui sembla consolidat, menys preparat estarà pel que ha de venir. En aquest sentit, s'ha referit a la situació dels principals sectors econòmics. "No hi ha cap que segueixi liderat pels grans de fa una dècada".

En aquesta línia, les virtuts que han de caracteritzar al professional actual i del futur són les que li possibilitaran adaptar-se a constants viratges: vocació de servei, capacitat d'assumir riscos, creativitat, perseverança, curiositat i humilitat.

Ha obert aquesta primera sessió de l'e/xperience day, el degà de la Universitat, Joan Ripoll, acompanyat per la directora del Departament d'Empresa i Economia, Rocío Bonilla, el director d'estudis del grau en Màrqueting i Direcció comercial, Josep Lluís del Olmo, i els professors Albert Guivernau i Carmen Ruiz.

 

L'e/xperience day s'obre a un futur d'oportunitats