🎓 La degana del Col·legi de Publicitaris prescriu valors davant l'era de la postveritat

Els propers titulats dels graus d'Educació, Publicitat i Relacions Públiques i Periodisme han celebrat el seu acte de graduació, en què ha participat la degana del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, Rosa Romà

Fecha: dilluns, 22 de de maig de 2017 a las 18:45h

La degana del Col·legi de Publicitaris prescriu valors davant l'era de la postveritat

Els propers titulats dels graus d'Educació, Publicitat i Relacions Públiques i Periodisme han celebrat el seu acte de graduació, en què ha participat la degana del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, Rosa Romà, com a padrina de les noves promocions.

En el seu breu discurs, Romà ha apel·lat al fonament que dóna la base humanística en un món en el qual només l'instrumental sembla importar. "En l'era la postverdad i les fake news, valors; en l'era de la volatilitat i la immediatesa, esperit crític", ha prescrit. Segons ha expressat, convé projectar una mirada crítica sobre el que ens envolta, una actitud que també serveix per ser creatius. "Cal mirar el que uns altres veuen, però amb altres ulls". A més, també considera necessari dotar d'un sentit a l'exercici professional. "La gent no compra el que fem, sinó per què ho fem".

L'acte, que s'ha obert amb l'actuació del cor de la universitat, ha tingut com a moment culminant la imposició de beques i el lliurament per escrit del compromís del graduat, que prèviament havia estat solemnement llegit per un grup d'estudiants.

Seguidament, han pres la paraula Marta Gabriel, Rebeca Hugas i Cristina Strohber, que han parlat en representació dels seus companys del doble grau d'Educació Infantil i Primària. A continuació, han pres la paraula Ingrid Boada i Lara Maria Jaime. Com a futures educadores, han destacat el valor de la professió de mestre: "l'única que crea les altres professions".

Les estudiants de Periodisme, Leyre Merino i Maria Casas, en referir-se a la seva futura professió, han afirmat que és "la base de la democràcia i del pensament crític", a més de ser "l'altaveu dels quals no són escoltats".

Per la seva banda, Judith Navarro i Marta Quesada, com a publicistes, han acabat el seu discurs amb un advertiment: "que es preparin les agències perquè els arriba un terratrèmol".

Amb les paraules finals del rector, Carlos Pérez del Valle, s'ha tancat l'acte.

La degana del Col·legi de Publicitaris prescriu valors davant l'era de la postveritat