🎓 Grau en Comunicació i Creació de Continguts Digitals | Universitat Abat Oliba CEU

Abat Oliba CEU t'ofereix el Grau en Comunicació i Creació de Continguts Digitals

periodismo
Grau en Comunicació i Creació de Continguts Digitals
Denominació

Grau en Comunicació i Creació de Continguts Digitals*
 

Àrea acadèmica

Comunicació

Durada / Crèdits

4 ANYS / 240 ECTS

Idioma / Places

Espanyol / 40

Hub de Comunicació 

Espai interdisciplinari

Ocupabilitat Àrea de Comunicació

89% 

(AQU 2023) (+1 punts per sobre de la mitjana de les universitats catalanes)

*Pendent de verificació

Perfil alumne

Tenir interès per la comunicació digital, la creació de continguts multimèdia i l'impacte de les noves tecnologies en els mitjans de comunicació, i també per la gestió de projectes digitals, les estratègies de màrqueting i l'anàlisi del comportament en xarxes socials.

Admissió i matrícula

La sol·licitud d'admissió s'ha de tramitar a través del Portal d'Admissió. Els candidats es valoraran segons l'expedient acadèmic i les proves d'admissió. 
Es farà l'admissió preferent als candidats que compleixin els requisits acadèmics d'accés i que s'ajustin més als criteris de selecció.

Calendari i horari

Calendari Acadèmic

 

Selecciona l'any acadèmic
Canvia el teu present.
Crea el teu futur.
 

El 89 % dels nostres alumnes troba feina en acabar els estudis. 

*Aquesta xifra correspon a la taxa global de l'àrea de Comunicació.

Per què estudiar a la UAO CEU?

1. Un grau dissenyat per liderar en l'era digital

El grau en Comunicació i Creació de Continguts Digitals de la UAO CEU respon a la transformació del sector de la comunicació en l'era digital. Aquest programa innovador prepara els estudiants per dominar la creació de continguts en plataformes digitals, integrar estratègies de màrqueting, analitzar dades i gestionar comunitats en línia. Amb un enfocament en competències digitals, narrativa multimèdia i eines tecnològiques avançades, el grau està dissenyat per formar professionals capaços d'adaptar-se al panorama mediàtic tan dinàmic que hi ha actualment.

2. Certificació en eines digitals avançades

El pla inclou formació en Big Data, UX-UI, SEO i SEM, disseny gràfic i màrqueting digital, àrees clau en el mercat de la comunicació digital actual.

3. Enfocament en sostenibilitat i ètica professional

El grau incorpora els objectius de desenvolupament sostenible, promou valors ètics en la creació de continguts digitals i assegura que els titulats estiguin preparats per contribuir a una societat més inclusiva i informada.

4. HUB de Comunicació

 Creació d'un espai interdisciplinari de comunicació amb quatre àrees especialitzades d'acció: 
AulaNews: Redacció d'un diari digital multimèdia.
AulaAgencia: Agència de comunicació, publicitat i relacions públiques.
AulaMedia: Productora audiovisual per a la creació de contingut multimèdia professional.
AulaThink: "Think tank" de pensament i generació de coneixement i recerca al voltant de l'àmbit de la comunicació.

5. Lideratge i ocupabilitat: Dissenya el teu Futur

Dissenya el teu Futur és un programa nou d'acceleració de l'ocupabilitat dirigit a estudiants de totes les titulacions de grau de les universitats CEU que té com a objectiu millorar l'ocupabilitat dels alumnes i facilitar-ne la integració al món professional, ja que es redueix el temps des de la primera experiència laboral. Desenvolpat per la Comissió d'Empresabilitat del Consell Assessor d'Ocupabilitat CEU i dissenyat pels futurs ocupadors, aquest programa se centra en el coneixement del mercat laboral i el funcionament de l'empresa.

6. Àrea de comunicació audiovisual

Noves instal·lacions, infraestructures i equips fixos i mòbils per a l'activitat docent. Plató de televisió, estudi de sonorització, estudi de fotografia, taller de ràdio, redacció digital i laboratori d'investigació experiencial.

 

 

Pla d'estudis

1r curs

2n curs

3r curs

4t curs

Sortides i pràctiques

SORTIDES PROFESSIONALS

L'alumne o alumna que obté el títol oficial de graduat en Comunicació i Creació de Continguts Digitals per la Universitat Abat Oliba CEU pot desenvolupar la seva professió en els àmbits següents:

  • Especialista en comunicació digital
  • Creador/a de continguts digitals
  • Analista de mitjans socials i màrqueting digital 
  • Gestor de projectes digitals
  • Expert en comunicació multimèdia i transmèdia
  • Estratega SEO i SEM
  • Consultor/a en transformació digital
  • Dissenyador/a UX/UI
  • Editor/a i postproductor/a de continguts digitals
  • Gestor/a de reputació en línia
  • Narrador/a transmèdia
  • Community Manager
  • Content curator
  • Especialista en Big Data per a comunicació
  • DirCom
  • Desenvolupador/a de continguts per a e-Learning
  • Productor/a d'esdeveniments digitals

PRÀCTIQUES

Durant l’últim curs del grau es fan les pràctiques obligatòries a empreses, despatxos o institucions dins de l’àrea que prefereixi l'estudiant.

Aquests programes formatius pràctics, inclosos als plans d’estudi, permeten aplicar i complementar els coneixements adquirits durant la formació acadèmica, i afavoreixen l'adquisició de les competències professionals que facilitaran una futura inserció laboral.

El conjunt d’activitats que l’alumne o alumna desenvoluparà durant el programa es definirà, de mutu acord, entre el tutor o tutora de l’empresa i la persona coordinadora del Servei de Pràctiques i Ocupació responsable del pràcticum.

També, l’estudiant tindrà un tutor o tutora acadèmic que farà el seguiment i la valoració de les pràctiques per garantir-ne el màxim aprofitament.

Per a més informació, podeu accedir al Servei de Pràctiques i Ocupació.

 
  • Relació d'empreses
    PDF
  • Informació i contacte

Internacional

CONVENIS INTERNACIONALS

COMUNICACIÓ I CREACIÓ DE CONTINGUTS DIGITALS

*: Les places es reparteixen entre les diferents carreres.

Preus i ajuts

IMPORT TOTAL 1r CURS

 9.495 €*

*Preu vigent per al curs 2025-26

Les quotes d'honoraris acadèmics es corresponen, únicament i exclusiva, a la prestació del servei d'ensenyament en la titulació objecte de matrícula. I aquesta és l'única prestació correlativa al pagament d'aquestes quotes. En formalitzar la matrícula, l'estudiant consent i accepta que la docència, tutories, pràctiques i proves d'avaluació poden ser presencials o a distància (quan les autoritats competents ho imposin, de manera directa o indirecta).

L'obligació de pagament íntegre de les quotes esmentades subsisteix fins i tot en cas que, per causes alienes a la Universitat, algunes de les activitats formatives objecte de la titulació no puguin desenvolupar-se segons la planificació docent prevista a l'inici del curs acadèmic. Si passés, la Universitat garantiria a l'estudiant que tal activitat serà reprogramada per quan sigui possible, tenint en consideració l'interès dels alumnes i els altres criteris acadèmics que s'hagin d'aplicar.

RESERVA DE PLAÇA

Un cop l'admissió hagi estat favorable, es podrà fer una reserva a la Universitat Abat Oliba CEU, que garanteix una plaça a la carrera en espera de superar les PAU* o altres requisits d'accés, fent el pagament de 1.500 € (que es descomptaran del preu total del curs).


*La reserva de plaça serà efectiva exclusivament per a la convocatòria ordinària (juny) de les proves d'accés a la universitat. La persona candidata que no les hagi superades o que no hagi superat altres requisits d'accés a la convocatòria ordinària (juny), però hagi abonat la reserva de plaça, tindrà prioritat en la matrícula de setembre en cas que la Universitat disposi de places en la titulació sol·licitada.


Desistiment de reserva: s'ha establert fins al 21 de juny com a període de desistiment de reserva de plaça. D'aquesta manera, ja pots reservar plaça amb les màximes garanties.**


**Termini subjecte a canvis en el calendari oficial de matrícula

FORMA DE PAGAMENT

Un cop formalitzada la reserva, l'import restant de la titulació es podrà pagar de las maneres següents:

  • pagament únic

    La realització del pagament únic comporta un descompte del 3 % de l'import de la matrícula.

  • pagament fraccionat

    Pagament fraccionat de la matrícula en cinc quotes per curs.

 

  • pagament mensual

    En deu quotes a través de finançament bancari especial de CaixaBank al 0 % d'interès. També comporta el descompte del 3 % de l'import de la matrícula.

  • Nous acords de finançament bancari amb condicions especials.

    - Banc Sabadell

    - CaixaBank

    - Banco Santander

    Totes les opcions de finançament també comporten el descompte del 3 % de l'import de la matrícula.
     

MÉS INFORMACIÓ

Contacteu amb el Servei d'Informació si voleu que us fem un pla econòmic personalitzat.
Tel. +34 932 53 72 00
[email protected]

Qualitat i normativa

PERFIL D'INGRÉS

L'estudiant ha de tenir interès per la comunicació digital, les noves tecnologies i l'impacte que tenen en la creació i distribució de continguts. També ha de mostrar curiositat per la innovació en els mitjans digitals i la producció multimèdia.

És important que tingui habilitats per expressar-se de manera oral i escrita, capacitat analítica i creativitat per resoldre problemes, així com disposició per treballar en equip i adaptar-se a entorns dinàmics. També es valora el coneixement d'idiomes, especialment d'anglès, i aptituds per a l'ús d'eines digitals i tecnològiques.

A més, cal que tingui una mentalitat oberta cap a la resolució de problemes complexos, un enfocament crític davant de l'impacte social dels mitjans digitals i motivació per aprendre de manera continuada en un entorn tecnològic que canvia constantment. S'espera que demostri interès per les tendències del màrqueting digital i les xarxes socials, sensibilitat cap a l'ètica i responsabilitat en l'ús de la comunicació digital.

OBJECTIUS

  • Formar professionals en comunicació digital i creació de continguts, adaptats a les tendències tecnològiques i mediàtiques actuals.
  • Equilibrar teoria i pràctica en àrees com màrqueting digital, narrativa multimèdia i disseny gràfic per preparar els estudiants per a reptes reals del sector.
  • Desenvolupar habilitats tècniques en edició de vídeo, disseny gràfic i estratègies per tal de fomentar una formació pràctica i integral.
  • Promoure el pensament crític i analític, capacitar els estudiants per analitzar tendències i avaluar l'impacte social dels mitjans digitals.
  • Facilitar l'especialització en àrees d'interès a través d'assignatures optatives i projectes finals, i adaptar la formació als objectius professionals de cada estudiant.
  • Impulsar la capacitat d'innovació en la comunicació digital i fomentar la creació de solucions creatives i tecnològiques que responguin a les necessitats canviants del mercat.

NORMATIVA DE PERMANÈNCIA

PLA D'ACCIÓ TUTORIAL

Innovation Lab